۲۶ فروردین ۱۳۹۰، ۱۱:۲۲

رقیمی اعلام کرد:

راه‌اندازی پورتال مساجد/ مبلغان پرونده و رتبه تبلیغی دارند

راه‌اندازی پورتال مساجد/ مبلغان پرونده و رتبه تبلیغی دارند

مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی، الگوسازی در مساجد را مهمترین رویکرد این سازمان در سال جاری اعلام کرد و از اعزام مبلغ به مناسبتهای مختلف خبر داد و گفت: این مبلغان شناسایی و ساماندهی شده و در دستگاه‌های اعزام کننده دارای پرونده و رتبه تبلیغی هستند.

حجت الاسلام حسن رقیمی مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در کنار نهادها و مراکز مختلف، سازمان تبلیغات اسلامی نیز فعالیتهای گوناگونی در حوزه مساجد دارد که بیشترین فعالیتها در حوزه نرم افزاری مساجد است.

راه اندازی پورتال مساجد

وی افزود: برگزاری گفتمانهای دینی و اعزام مبلغین و مبلغات چه عمومی و چه تخصصی در اداره کل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبتهای مختلف صورت می گیرد.

حجت الاسلام رقیمی برقراری ارتباط بین فعالیتهای فرهنگی هیئات حسینی با مساجد را از دیگر برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و افزود: سازمان در حوزه مجازی نیز طرحهای مختلفی را از سالهای گذشته تا کنون دنبال کرده که الان پورتال مساجد با کمک مؤسسه تبیان راه اندازی شده است و تا کنون 1500 مسجد در استانها تحت پوشش قرار گرفته اند؛ ابتدا مساجد محوری و به تدریج مساجد فعال نیز در این سامانه پوشش داده می شوند.

راه اندازی کتابخانه شبستانی مساجد روستایی

وی ارائه فکر و برنامه های فرهنگی در حوزه مساجد، تأمین نیروی تبلیغی مساجد، فعالیت در حوزه فضای مجازی را عمده ترین فعالیتهای سازمان تبلیغات در امور مساجد برشمرد و گفت: سازمان تبلیغات راه اندازی کتابخانه شبستانی مساجد روستایی را بر عهده دارد، البته هرجا که نیاز باشد در راه اندازی این کتابخانه ها در شهرستان هم مشارکت دارد.

مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: شرح وظایف دستگاهها در حوزه مساجد در سه بخش سخت افزار، نرم افزار و مدیریت و منابع انسانی مشخص شده است که سازمان در حوزه سخت افزاری بیشتر نقش هدایتی دارد و مساجد را به مراکزی که می توانند در عمران و آبادانی به آنها کمک کنند معرفی می نماید و یا در تدوین قوانین مربوطه در مساجد فعالیت می کند.

حجت الاسلام رقیمی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال الگوسازی در مساجد است، تأکید کرد: با شناسایی مساجدی که می توانند الگو باشند به ارائه برنامه برای این مساجد می پردازیم و با حمایتهای مالی و برنامه ای این مساجد الگویی برای دیگر مساجد خواهند شد تا به کمک آنها فعالیتهای دیگر مساجد ارتقا یابد.

وی فعال کردن مساجد در عرصه نرم افزاری را از محورهای اصلی برنامه های سال جاری اداره کل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد و گفت: حمایت فرهنگی و تغذیه فکری ائمه جماعات مساجد از دیگر برنامه های ماست که سعی می کنیم با ارسال نشریات و جزواتی اطلاعات ائمه محترم جماعات به روز شود و یا از فعالیتهای فرهنگی ائمه جماعات حمایت مادی و معنوی می کنیم.

اعزام سالانه از 4 تا 40 هزار مبلغ در هر مناسبت

حجت الاسلام رقیمی در بخش دیگر از گفتگو با مهر به مسئله مبلغان اشاره کرد و گفت: اداره کل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی مرکز سازماندهی، اعزام و توزیع مبلغ است که در 17 مناسبت اعزام داریم. این اعزام سالانه از 4 هزار نفر تا 40 هزارنفر مبلغ در هر مناسبت را شامل می شود.

وی با تأکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در بحث اعزام مبلغ، تنها در داخل کشور فعالیت دارد، گفت: اعزام مبلغان به خارج از کشور چندین سال است به عهده سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی واگذار شده است، البته تعدادی از نهادهای حوزوی نیز در این امر مشارکت دارند.

مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی افزود: مراکز مختلفی در بخش آموزش مبلغان فعالیت می کنند که یکی از آنها سازمان تبلیغات است. در سازمان هر ماه به طور مداوم برای بخش عظیمی از شبکه تبلیغی که حدود 10 هزار نفر انتخابی از مبلغان و مبلغات، ائمه جماعات، روحانیون استقراری و... هستند، علاوه بر ارسال جزوات و کتب، هر ماه دو نشریه به نام "شبستان اندیشه" و "پیام محراب" برای آنها ارسال می شود.

وی با اشاره به برگزاری گردهمایی مبلغان و مبلغات در مناسبتهای ویژه، افزود: برگزاری دوره های آموزشی برای شبکه تبلیغی در استانها با توجه به شرایط هر منطقه صورت می گیرد. به غیر از سازمان تبلیغات، حوزه های علمیه نیز با عناوین دیگر فعالیتهای آموزشی برای مبلغان دارند. علاوه بر این از فناوری های روز همچون پیامک و ایمیل نیز در این خصوص استفاده می شود.

حجت الاسلام رقیمی با اشاره به شناسایی، ساماندهی و ارتقای شبکه تبلیغی گفت: همه اعزامی ها در دستگاه های اعزام کننده و توزیع کننده دارای پرونده و رتبه تبلیغی هستند.

وی با بیان اینکه به تدریج همه پرونده های مبلغان در یک سامانه تجمیع خواهد شد افزود: این سامانه نرم افزاری از سوی حوزه علمیه در دست تهیه است که امیدواریم اوایل امسال نهایی شود تا به تدریج اطلاعات وارد این سامانه شده و هر مبلغ دارای یک کد و پرونده شود.

کد خبر 1284589

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha